tisdag 7 september 2010

Bilköp är svårare än man kan tro

Dagens biltittande gick inte riktigt som planerat och var lite av en besvikelse. Först åkte vi till Biva men när vi kom dit visade det sig att bilen vi skulle kolla på befann sig här i Norrköping. De hade alltså skrivit fel. Bilen är också inlämnad på lackning och kanske blir klar i slutet av veckan. Försäljaren på Biva var lite dålig då han svarade i telefon flera gånger och det sista samtalet handlade om att något var sjuk. Så jag tror inte att det var en kund som ringde då.

Efter det åkte vi till Hedin. Där hade vi tänkt att prata med en som mina föräldrar känner men en annan försäljare hann haffa oss innan. Efter att ha letat efter bilen visade det sig att den var på recond. Försäljaren åkte med oss till tvätthallen, men när vi kom dit så visade det sig att den inte alls låg där han trodde. Efter att ha lånat Anders mobil och ringt till sin kollega kunde vi tillslut åka till rätt ställe. Väl där står bilen mellan ett par andra bilar, ingen provkörning där inte. Dessutom fick vi se att framskärmen var lite sprucken i ena sidan.

Tyckte inte alls om denna säljare. Han körde bil som en idiot och klagade på Mercedesen han körde då han tyckte den var slö osv. Personligen tycker jag att han kan lära sig att köra bil ordentligt först innan han uttalar sig om sånna saker. Till saken hör nämligen att mina föräldrar har en likadan bil som jag har kört ibland. Jag tycker att bilen är helskön att köra och accelererar bra. Jag hatar också när folk kör som idioter när de har andra människor i bilen. Det är en sak om de gör det när de åker själva men speciellt inte när man kör eventuella bilköpare. Han gav helt enkelt ett dåligt intryck.

Så det blir att leta vidare. Eventuellt ska Anders och pappa åka till Uppsala i helgen och kolla på en bil där. Visserligen ingen kombi men än så länge verkar den vara det bästa alternativet hittills.

För övrigt är jag jätteseg idag. Beror nog på att jag gick och la mig sent och sen gick upp vid 05.20 för att försöka få in en normalare dygnsrytm. Får bli tidig kväll idag. //Erika

6 kommentarer:

  1. Är man dålig bilförare måste man ju skylla på bilen;) Synd att det inte gick som ni tänkt, får hoppas på den i Uppsala istället.

    SvaraRadera
  2. Ja det är väl så! Fast vi ska nog åka och provköra den där bilen imorn i alla fall. Anders tror sig kunna laga skärmen själv. Så vi får se hur det blir.

    SvaraRadera
  3. Låter som ni har spännade resor på eran billetarfärd...just nu har jag hamnat i en sur svakta..känner mig ilsken som ett lite lite bi men men de går väl över tills ungdomarn kommer i kväller får jag hoppas...ja ja...
    kramiz Sara

    SvaraRadera
  4. Ja varje gång är som ett nytt äventyr :D Haha, ja skäll inte på dem nu ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. normal dygnrytm?? 05.20 är inte normal dygnsrytm haha ;)pusss

    SvaraRadera
  6. Det hjälper mig att somna tidigt :)

    SvaraRadera