torsdag 16 september 2010

Wok med smak av cocos

Dagens lunch blev influerad av Asien. Gjorde en wok som blev supergod! Detta hade jag i:

* kycklingfilé
* blandade grönsaker (tror den jag hade heter Lotus)
* räkor
* ananas
* äggnudlar
* cocosmjölk
* sweet chili sås
* koriander





Jag börjar allid med att steka kycklingfilén som är skuren i mindre bitar, sedan i med grönsakerna och efter en liten stund i med räkorna. Under tiden så kokar jag äggnudlarna.

Därefter är det bara att smaksätta med koriander, sweet chili såsen och sedan cocosmjölken. Hur mycket av allt är efter tycke och smak men koriander kan man ha i ganska mycket av.

Till sist har jag i äggnudlarna och låter det puttra några minuter. Sen är det bara att ära. Smaklig måltid! //Erika

4 kommentarer:

  1. Nästa gång jag kommer ska jag säga till lite tidigare så du hinner förbereda en sån här lunch. :)

    SvaraRadera
  2. mmm de lät riktigt gott du
    krmaiz sara

    SvaraRadera
  3. Det blev kanongott! Borde ju du också kunna laga om du tar bort nudlarna då vill säga, jag tänkte om du ska äta efter den där dieten :) Kram!

    SvaraRadera