söndag 5 september 2010

Otydliga tvreklamer

Är det någon mer än jag som tycker att de pratar otydligt på tvreklamerna? Här är exempel på saker som jag hör fel.

"Harpitt power plus" - Harpic power plus, något typ av rengöringsmedel tror jag.

"..med en skitsnål belysning!" - reklam för Lidl, antar att de säger energisnål belysning.

"Vill du göra ett bra sexköp?" - Vill du göra ett bra sängköp, antar jag att de säger då jag tror att Zova har denna reklam.

"Vill du åka på en 4 meters kryssning.." - Har än idag aldrig lyckats höra vad de egentligen säger.

En annan grej är reklamen för Danonino när barnen tjatar på sin mamma att de vill ha denna podukt. Lyssnar man riktigt noga så säger den lilla tjejen: "Men den rörosa färgen kommer ifrån rödbetor". Så störde du dig inte på denna reklam förut så kan du börja göra det nu, sorry! Hoppas att alla har haft en bra helg.

Dela gärna med dig ifall du har något liknande exempel. //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar