lördag 18 september 2010

Möte med en trevlig man

Har nyss varit och hämtat ut ett paket. När jag väntade på spårvagnen frågade en äldre man vilket nummer det var till dit man skickar för att få en biljett. Detta blev inkörsporten till vidare samtal där han berättade att han förut jobbade inom det militära men att han nu lär pensionärer om hur datorer fungerar. Dessvärre har jag en sån där dag idag då det sociala är lite jobbigt, alltså det känns lite ansträngt att vara social och man vet inte riktigt vad man ska svara. Fast andra dagar är det ju tvärtom, att man skulle kunna föra en konversation med vem som helst. Det kanske är en sådan dag som han har idag? Hur som helst så är ju i alla fall detta trevligare än otrevliga människor.

Dagens resterande planer är att städa iordning lite och kolla V75. Ska även (om jag hinner) kolla igenom det resultat jag fick fram när jag gjorde arbetsmiljöobservationen. Ska ha telefonmöte med min uppdragsgivare på måndag så det gäller att ha lite att komma med.

Anders är nu och ser över sin bil och lär vara borta några timmar. Bl.a. ska han fixa lite med den spruckna framskärmen och se över lite andra saker. Skönt att han jobbar som mekaniker då han själv kan fixa dessa saker plus att han har lyft, verktyg mm. på jobbet som han kan bruka när han vill. Jag vet att jag lovade att lägga upp en bild på bilen och ska försöka fixa detta inom en snar framtid.

Hoppas att ni alla får en trevlig lördag! //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar