torsdag 2 september 2010

Grötigt tips

Har nyss varit ute och gått. Huvudvärken är så gott som borta, riktigt nice! Nu kanske jag kan komma igång med träningen igen. Men jag ska börja lugnt. Får nog bli promenader i början och de dagar det är dåligt väder får jag träna i gymmet istället.

Ska ta tag i kosten också. En sak som dock är synd är att min mixer som jag brukade göra smoothies i är trasig. Men jag har kommit på ett annat sätt att fylla på energiförrådet och samtidigt på ett relativt kalorisnålt alternativ. Nämligen att ha i fryst frukt och bär i havregrynsgröten. Det är gott, nyttigt och går fort att göra. Idag blev det dock en lite konstig blandning av blåbär, mango och kanel. Min favorit är att ha i mixat äpple och kanel i gröten. Vill man vara lat kan man ha i torkat äpple istället. Det finns färdigtärnat i små små bitar. Dock vet jag inte riktigt vart dessa säljs i för butiker. De gånger jag har köpt detta har det varit på marknader. Så är du på en marknad, håll ögonen öppna!


Nu ska jag klura lite på en av mina hälsofrämjande idéer. Jag vet vad jag vill göra men det är krångliga är att få det så. Men jag ska allt lista ut hur jag ska göra! //Erika

2 kommentarer: