onsdag 29 september 2010

Vem har tagit maten?

Var och handlade med mamma förut då vi bl.a. köpte lax och dill då jag skulle laga maten idag. När jag väl ska ta fram laxen hittar vi den inte och konstaterar att det är en hel matkasse som är som borttrollad. I den fanns bl.a. lax, dill, skinka, spenat mm. Då vi har letat och letat har vi konstaterat att vi troligen inte ens har fått med oss kassen i bilen hem. Men frågan är, vart är den? Antingen måste vi ha glömt den vid kassan eller så har nån jäkel snått den.

Men jag väljer att lägga skulden på den oerhört inkompetenta tanten som satt i kassan. Hon bara gasade på med bandet så att alla varor blev klämda vilket gjorde att det inte blev ordning på nått då jag fick skynda mig att packa i. Efter ett tag frågade hon om vi hade något som läckte då bandet tydligen var blött. I irritation tänkte jag svara att jag skulle inte bli förvånad om så var fallet då hon bara körde på som en idiot. Till slut hittade vi att det var en flaska med diskmedel som läckte. Tanten i kassan frågade om vi ville ha papper till att torka upp, vilket vi ville. Jag fick papper som jag gav till mamma och när mamma skulle börja torka startade tanten bandet igen. Suck säger jag bara. Så jag konstaterar att hur nu än kassen kom bort, så var det tanten i kassans fel.

Annars då? Jag har tagit på mig rollen som målare igen. Ska om en liten stund ut och grunda de stolpar som ska vara till verandan på framsidan. Men först, lite kaffe! //Erika

2 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att baka med jäst som legat i diskmedel. Det kommer att bli bubblande mumsigt. :)

    SvaraRadera
  2. Ja fast risken finns att folk tror att vi har rabies :)

    SvaraRadera